Een onderzoek naar hoe communicatie in multi-etnische klassen op *mbo-instelling* kan verbeteren
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Een onderzoek naar hoe communicatie in multi-etnische klassen op *mbo-instelling* kan verbeteren
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Deze scriptie beschrijft het onderzoek naar het verbeteren van de coaching en begeleiding in de klassen van *de mbo-instelling* in *plaatsnaam mbo-instelling*. De aanleiding voor dit onderzoek is dat uit een jaarlijks onderzoek van *de mbo-instelling* onder de vroegtijdige schoolverlaters (vsv’ers) opvalt dat studenten met een migratieachtergrond vaker uitvallen dan studenten zonder migratieachtergrond. Doelstelling van het onderzoek is om de organisatie te kunnen adviseren in hoeverre communicatie de docenten kan helpen de samenhang in de klas te bevorderen. De doelgroep van het onderzoek betreft voltijd mbo-studenten tussen de 16 en 23 jaar en hun docenten in het cluster Techniek.

Organisatie | Hogeschool Leiden |
Opleiding | Communicatie |
Afdeling | Faculteit M&B |
Datum | 2020-05-06 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |