De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Why is my name not Gavin?

Een kwalitatief actiegericht onderzoek naar de werking van een kortdurende dramatherapie om het individueel welzijn van een groep jongvolwassen gedetineerden in de gevangenis in Zuid-Afrika te bevorderen

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Why is my name not Gavin?

Een kwalitatief actiegericht onderzoek naar de werking van een kortdurende dramatherapie om het individueel welzijn van een groep jongvolwassen gedetineerden in de gevangenis in Zuid-Afrika te bevorderen

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Dit is een kwalitatief actiegericht onderzoek naar de werking van een kortdurende dramatherapie om het individueel welzijn van een groep jongvolwassen gedetineerden in de gevangenis in Zuid-Afrika te bevorderen.

Dit onderzoeksverslag bevat een uitgebreide inleiding waarin de geschiedenis van Zuid-Afrika en de sociale en culturele context wordt beschreven. Dit wordt onderbouwd vanuit literatuur en ervaringskennis.

Vanuit de aangeboden dramatherapie wordt stilgestaan bij een aantal aspecten:
- handelingsalternatieven vanuit de geobserveerde behoeften
- de interne groepsdynamiek
- de context, interventies en houdingsaspecten

Aansluitend worden de effecten beschreven vanuit observaties, mediumtheorie en de ervaring van de jongvolwassenen.

Als aanvullend product hebben wij gekozen voor het maken van een documentaire. Hierin wordt de belevingswereld vanuit de jongvolwassenen belicht. Er wordt ingezoomd op de problematiek en thema's die spelen binnen de context. Tevens worden er fragmenten uit de dramatherapie laten zien om de werking van het medium in beeld te brengen.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingCreatieve Therapie
AfdelingSocial Work
Datum2014-05-20
TypeBachelorscriptie
TaalOnbekend

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk