Gedragsverandering & accountability volgens De Utrechtse School, DUS!
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Gedragsverandering & accountability volgens De Utrechtse School, DUS!
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
full text via link.
Zowel qua uitgangspunt als systematiek is Intervention Mapping ons inziens verwant aan de manier van denken en werken die wij bij Hogeschool Utrecht in het tweejarige ‘Return on Creativity’ onderzoek hebben ontwikkeld en in november 2013 hebben gepresenteerd als ‘Accountable werken volgens De Utrechtse School, DUS!’
Het doel van het programma was om marketing- en communicatiebureaus uit het MKB te voorzien van een aanpak waarmee zij communicatiecampagnes gestructureerd kunnen opzetten en uitrollen. Het resultaat is een accountability-aanpak voor de creatieve industrie: een proces- en resultaat-geörienteerd model, gebaseerd op state-of-the-art kennis, best practices en kritische succesfactoren.
Het onderzoeksprogramma berust op twee theoretische pijlers: de eerste pijler is accountability en de tweede pijler betreft de inhoudelijke keuze voor gedragsdoelstellingen als basis voor meetbare resultaten.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Digital Business & Media |
Kenniscentrum Innovatie en Business | |
Lectoraat | Marketing en Customer Experience |
Gepubliceerd in | Communicatiekragt |
Datum | 2014-01-20 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |