Hoger onderwijs wacht snoeihard debat over racisme
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Hoger onderwijs wacht snoeihard debat over racisme
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Jongeren met een migratieachtergrond doen het
aanzienlijk slechter in het hoger onderwijs dan hun
witte medestudenten. Dat ligt niet aan deze jongeren,
maar aan de leeromgeving. “We moeten leren luisteren
naar hun verhaal, ook al kan dat knap ongezellig en
ongemakkelijk worden.”

Organisatie | Hogeschool Inholland |
Afdeling | Domein Onderwijs en Innovatie |
Lectoraat | Diversiteitsvraagstukken |
Datum | 2020-10-01 |
Type | Bijdrage aan periodiek |
Taal | Nederlands |