FICA - van collectief naar dynamisch geheel
FICA - van collectief naar dynamisch geheel
Samenvatting
De centrale vraag voor dit afstudeerproject luidde: Op welke manier kan FICA (Food Innovation Community Amsterdam) door middel van relatiemarketing zorgen dat haar aangesloten netwerk aan bedrijven een kwalitatief sterke samenwerking aangaan? Hierbij zijn vier deelvragen geformuleerd. 1. Wat is er in de literatuur al bekend over B2B relatiemarketing en community building? 2. Welke behoeften en interesses hebben de aangesloten bedrijven omtrent de samenwerking met FICA en haar stakeholders? 3. Welke behoeften en interesses hebben de FCT studenten en docenten omtrent de samenwerking met de aangesloten bedrijven (en FICA)? 4. Wat kan er worden geleerd van de wijze waarop (soortgelijke) organisaties invulling geven aan hun community? Op basis van de verschillende conclusies is geadviseerd dat FICA de tailormade tweezijdige beloningsstrategie toepast. Omdat de community van FICA niet kan draaien zonder het aangesloten netwerk is het doel van deze strategie om de doelgroep op persoonlijke en interactieve wijze te overtuigen van regelmatige, laagdrempelige participatie binnen de desbetreffende organisatie waardoor de betrokkenheid wordt vergroot. Binnen deze strategie draait het om het samenwerken van de organisatie met haar doelgroepen met het idee dat beide partijen er iets aan overhouden.
Organisatie | Hogeschool Inholland |
Afdeling | Domein Agri, Food & Life Sciences |
Lectoraat | Health and Food |
Partner | Hogeschool Inholland |
Jaar | 2021 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |