De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Werken met eigen leerdoelen

Hoe een leerkracht in het basisonderwijs eigenaarschap bij leerlingen kan vergroten door leerlingen met eigen leerdoelen te laten werken

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Werken met eigen leerdoelen

Hoe een leerkracht in het basisonderwijs eigenaarschap bij leerlingen kan vergroten door leerlingen met eigen leerdoelen te laten werken

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de manier waarop leraren leerlingen kunnen begeleiden bij het formuleren van en werken met eigen leerdoelen binnen het vak geschiedenis. Het ontwerp bestaat uit een handleiding en stappenplannen voor het werken met eigen leerdoelen. Bij uitvoering van het ontwerp is gebruik gemaakt van een vragenlijst voor de leerkrachten en voor de leerlingen, het bevragen middels groepsgesprek/interview, een presentatie en een feedbackinstrument. Na uitvoering van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat leerkrachten zien dat de handleiding en stappenplannen als een goede basis voor het opzetten van zelfregulerende processen kunnen dienen, waarbij zij het formuleren van en werken met eigen leerdoelen mogelijk maken.

OrganisatieHogeschool KPZ
OpleidingLerarenopleiding Basisonderwijs
Datum2020-05-11
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk