De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Zelfregulerend leren is niet zelfregulerend te leren

Onderzoek naar de stimulering van zelfregulerend leren om eigenaarschap bij leerlingen te vergroten

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Zelfregulerend leren is niet zelfregulerend te leren

Onderzoek naar de stimulering van zelfregulerend leren om eigenaarschap bij leerlingen te vergroten

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de manier waarop de leerkrachten van groep 3 t/m 8 zelfregulerend leren kunnen stimuleren tijdens een lesgebonden activiteit. Bij uitvoering van het ontwerp leren leerkrachten leerstrategieën aan en zetten ZelfreguleRING in om het gebruik van leerstrategieën te stimuleren. Het ontwerp wordt gebruik gemaakt van vragenlijsten voor leerlingen en leerkrachten en gesprek met leerkrachten. Helaas heeft er geen uitvoering van het ontwerp plaatsgevonden, wel een voorspelling gedaan, de leerlingen worden zelfstandiger en reguleren hun eigen ‘leren’, de leerkrachten zijn enthousiast.

OrganisatieHogeschool KPZ
OpleidingLerarenopleiding Basisonderwijs
Datum2020-05-11
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk