Zelfregulerend leren is niet zelfregulerend te leren
Onderzoek naar de stimulering van zelfregulerend leren om eigenaarschap bij leerlingen te vergrotenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Zelfregulerend leren is niet zelfregulerend te leren
Onderzoek naar de stimulering van zelfregulerend leren om eigenaarschap bij leerlingen te vergrotenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop de leerkrachten van groep 3 t/m 8 zelfregulerend leren kunnen stimuleren tijdens een lesgebonden activiteit. Bij uitvoering van het ontwerp leren leerkrachten leerstrategieën aan en zetten ZelfreguleRING in om het gebruik van leerstrategieën te stimuleren. Het ontwerp wordt gebruik gemaakt van vragenlijsten voor leerlingen en leerkrachten en gesprek met leerkrachten. Helaas heeft er geen uitvoering van het ontwerp plaatsgevonden, wel een voorspelling gedaan, de leerlingen worden zelfstandiger en reguleren hun eigen ‘leren’, de leerkrachten zijn enthousiast.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2020-05-11 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |