De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Eigenaarschap in de klas

Praktijkgericht onderzoek naar het stimuleren van eigenaarschap bij leerlingen

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Eigenaarschap in de klas

Praktijkgericht onderzoek naar het stimuleren van eigenaarschap bij leerlingen

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de manier waarop de midden- en bovenbouwleerkrachten eigenaarschap bij leerlingen kunnen stimuleren. Tijdens de uitvoer van het ontwerp is gebruik gemaakt van vragenlijsten voor midden- en bovenleerkrachten, van stellingen voor midden- en
bovenbouwleerkrachten, een vragenlijst voor leerlingen en een observatie. Na uitvoer van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat leerkrachten eigenaarschap bij leerlingen kunnen stimuleren door een coachende rol aan te nemen, leerlingen inzicht te
geven op de te behalen doelen, leerlingen keuzemogelijkheden te bieden en leerlingen zowel product als procesgerichte feedback te geven.

OrganisatieHogeschool KPZ
OpleidingLerarenopleiding Basisonderwijs
Datum2021-03
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk