Psycho-educatie voor kinderen met ADHD middels PMT, goed idee?
Psycho-educatie voor kinderen met ADHD middels PMT, goed idee?
Samenvatting
Deze literatuur studie richt zich op de mogelijke bijdragende aspecten van PMT bij psycho-educatie trajecten voor kinderen met ADHD. Het onderzoek richt zich op aansluitende factoren tussen kenmerken van kinderen met ADHD en aspecten van PMT. De aansluiting is eerst gezocht op het gebied van de leerstijl van deze kinderen, daarna werd onderzocht of ook andere aspecten van PMT aansluiting kunnen vinden. Uit het onderzoek blijkt dat er weinig literatuur beschikbaar is over PMT en psycho-educatie bij kinderen met ADHD. Het antwoord op de hoofdvraag is gevormd door combinaties te maken tussen beschikbare literatuur over hoe kinderen met ADHD leren en verschillende aspecten van PMT uit algemene literatuur over dit onderwerp. Daarnaast zijn er een drietal artikelen gevonden die de combinatie PMT en kinderen met ADHD of de combinatie PMT en kinderen in het algemeen onderschrijven. Er zijn een aantal aspecten van PMT die als mogelijk bijdragend worden beschouwd. Vanwege de tekortkomingen van dit onderzoek en de beperkte beschikbare literatuur over het onderwerp worden verschillende aanbevelingen gegeven voor vervolg onderzoek.
Organisatie | Hogeschool Windesheim |
Opleiding | Psychomotorische Therapie en Bewegingsagogie |
Afdeling | Domein Bewegen en Educatie |
Datum | 2015-02-01 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |