Het leven beleefd beleven
Een casestudy over het verklaren van het ontstaan van contact en emotiebeleving, bevorderd door het lichaamsgericht werken binnen dramatherapie, bij kinderen met hechtingsproblematiekWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Het leven beleefd beleven
Een casestudy over het verklaren van het ontstaan van contact en emotiebeleving, bevorderd door het lichaamsgericht werken binnen dramatherapie, bij kinderen met hechtingsproblematiekWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
„Op welke manier kunnen lichaamsgerichte werkvormen binnen dramatherapie zorgen voor het contact tussen therapeut en cliënt en de emotiebeleving bij kinderen met hechtingsproblematiek van 9 tot 11 jaar ter bevordering van emotieregulatie?”
Uit China afkomstig meisje van 9 jaar, die in haar zesde levensjaar werd geadopteerd door haar huidige ouders. Ze is gediagnosticeerd met hemiplegie (halfzijdige verlamming) en mist daarbij haar rechter handje. Ze werd geïndiceerd voor drama met het volgend therapiedoel: „Het minderen van haar woede-uitbarstingen; of wel emotieregulatie.
Organisatie | Zuyd Hogeschool |
Opleiding | Creatieve Therapie |
Afdeling | Faculteit Gezondheidszorg |
Jaar | 2012 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |