HBO's largest educational database

A wide variety of subjects

Freely accessible

Share this publication

Personaliseren van nieuwsbrieven

het effect van een gepersonaliseerde nieuwsbrief op basis van dieet

Open access

Personaliseren van nieuwsbrieven

het effect van een gepersonaliseerde nieuwsbrief op basis van dieet

Open access

Summary

Personaliseren van communicatie betekent het creëren van overtuigende berichten die verwijzen naar aspecten van een persoon zelf. De conventionele communicatiemiddelen van retailers zijn een bruikbaar middel om het gedrag van consumenten te beïnvloeden op het gebied van duurzaamheid en zelfs om milieubewust gedrag te promoten. Van alle communicatiemiddelen van een bedrijf is e-mail het meest succesvolle middel. Onderzocht is in welke mate een gepersonaliseerde nieuwsbrief bijdraagt aan de online aankopen van biologische levensmiddelen. Er is een kwantitatief onderzoek gedaan door middel van een experiment waarbij een gepersonaliseerde nieuwsbrief op basis van een dieet met vlees, een op basis van een dieet zonder/minder vlees, en een niet-gepersonaliseerde nieuwsbrief werden verstuurd.

Organisation
Department
PartnerAeres Hogeschool Almere
Hofweb
Date2019-06-11
Type
LanguageDutch

HBO Kennisbank provides access to the publications of 26 universities of applied sciences

HBO's largest educational database

A wide variety of subjects

Freely accessible