De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Leiderschap van leraren

een kwestie van geven en nemen

Leiderschap van leraren

een kwestie van geven en nemen

Samenvatting

In nummer 3 van De Nieuwe Meso (september 2014) schrijft lector Marco Snoek over gespreid leiderschap en leiderschap van leraren. Onderzoek naar gespreid leiderschap richt zich vooral op de rol van de schoolleider. Onderzoek vanuit het perspectief van leraren is daarentegen schaars. In de afgelopen 3 jaar heeft Marco Snoek in het kader van zijn promotieonderzoek gesprekken gevoerd met leraren die hun leiderschap ontwikkelden en met hun schoolleiders, over het ontwikkelen en implementeren van gespreid leiderschap in scholen.

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingKenniscentrum Onderwijs en Opvoeding
Gepubliceerd inDe Nieuwe Meso Vol. 2014, Uitgave: 3, Pagina's: 60-65
Jaar2014
TypeArtikel
ISSN2352-331X
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk