De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Hoe leraren leiderschap kunnen ontwikkelen en delen

reflecties op een leergang

Hoe leraren leiderschap kunnen ontwikkelen en delen

reflecties op een leergang

Samenvatting

Gedeeld leiderschap vraagt kwaliteiten als persoonlijk leiderschap en inzicht in veranderkundige en proceskundige noties. Die kwaliteiten zijn niet vanzelfsprekend aanwezig en de lerarenopleiding besteedt hier nog weinig aandacht aan. In dit artikel beschrijven lector Marco Snoek en zijn collega’s hun ervaringen met de leergang ‘gedeeld leiderschap’ voor leraren. Het artikel sluit af met een aantal inzichten voor scholen die leiderschap in hun scholen willen delen.

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingKenniscentrum Onderwijs en Opvoeding
Gepubliceerd inDe Nieuwe Meso Vol. 8, Uitgave: 1, Pagina's: 42-47
Datum2021-03
TypeArtikel
ISSN2352-331X
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk