De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Deel deze publicatie

Hoe bekwaam zijn lerarenopleiders in het innoveren van hun eigen opleidingen?

Closed access

Hoe bekwaam zijn lerarenopleiders in het innoveren van hun eigen opleidingen?

Closed access

Samenvatting

In dit inleidend artikel bij dit themanummer staan we stil bij het belang van innovatie binnen de lerarenopleidingen. De artikelen in dit themanummer geven een breed overzicht van vernieuwingen binnen de Vlaamse en Nederlandse context. Mede geïnspireerd door een recente internationale conferentie over innovatie in de lerarenopleiding, stellen we echter ook vragen bij de aandacht voor het proces van onderwijsinnovatie. Dit lijkt een ontbrekend deel van de kennisbasis van lerarenopleiders. Gezien het belang van wendbaarheid van lerarenopleidingen om in te spelen op maatschappelijke vragen is (het ontwikkelen van) veranderkundige kennis in onze ogen een essentieel element van de kennisbasis van lerarenopleiders.

Organisatie
Gepubliceerd inTijdschrift voor Lerarenopleiders Vol. 45, Uitgave: 2, Pagina's: 1-14
Jaar2024
Type
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk