De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Vermijding en frustratie; het belang van negatieve motivaties voor de leesvaardigheid van vmbo’ers.

Vermijding en frustratie; het belang van negatieve motivaties voor de leesvaardigheid van vmbo’ers.

Samenvatting

Sinds kort is er binnen leesonderzoek aandacht voor negatieve motivatie. Amerikaanse onderzoekers hebben de toegevoegde waarde van begrippen als 'vermijding' en 'ervaren moeilijkheid' bij leesvaardigheid onderzocht bij leerlingen. Hun studie lijkt erop te wijzen dat positieve en negatieve motivaties van elkaar moeten worden onderscheiden.

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingKenniscentrum Onderwijs en Opvoeding
LectoraatLectoraat Maatwerk in Leren en Instructie
Gepubliceerd inDe aarzelende lezer over de streep Pagina's: 105-122
Jaar2013
TypeBoekdeel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk