De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Zukunftsszenarien - WERKSTATT

Schulentwicklungsinstrument für Dialog und Innovation

Zukunftsszenarien - WERKSTATT

Schulentwicklungsinstrument für Dialog und Innovation

Samenvatting

Naar aanleiding van ervaringen met het gebruik van scenario's als instrument voor leraren en schoolleiders om gericht na te denken over de toekomst, en naar aanleiding van werkmateriaal dat ontwikkeld is door een groep Nederlandse leraren (zie www,onderwijsreis.com), hebben Marco Snoek, Frank Bruckel en Maarten Willms een bijdrage geschreven voor het blad Lernende Schule. De bijdrage ligt toe welke rol het ontwikkelen en bespreken van toekomstscenario's kan spelen bij het nadenken over ontwikkelingen in scholen. Het artikel bevat concreet werkmateriaal waarmee leraren en schoolleiders zelf die discussies kunnen faciliteren.

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingKenniscentrum Onderwijs en Opvoeding
Gepubliceerd inLernende Schule Vol. 88, Pagina's: 1-16
Datum2019-12
TypeArtikel
ISSN1435-1692
TaalDuits

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk