De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Samen leren: muziekdocenten vormen een Community of Practice

Samen leren: muziekdocenten vormen een Community of Practice

Samenvatting

Samen leren: muziekdocenten vormen een Community of Practice.

In onderzoek dat binnen het Lectoraat Lifelong Learning in Music is uitgevoerd in de periode 2010-2012 naar instrumentale lessen met ouderen is gewerkt met een ‘Community of Practice’ (CoP; Wenger & Lave, 1991) waarin instrumentale docenten expertise uitwisselden en gezamenlijk reflecteerden op hun handelen rondom lessen met oudere leerlingen. De bijeenkomsten in de CoP stonden in het teken van uitwisseling en doorontwikkeling van kennis. In vervolgonderzoek dat plaatsvond in 2012-2013 is gekeken naar de overdracht en doorontwikkeling van kennis binnen een CoP. De vraag naar welke vormen van leren in de CoP hebben plaatsgevonden en of collaboratief leren een bijdrage kan leveren aan de professionele ontwikkeling van docenten stond daarbij centraal.

OrganisatieHanzehogeschool Groningen
Datum2013-11-25
TypeConferentiebijdrage
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk