De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het effect van non-verbale signalen in een schoolkoor

Open access

Rechten:

Het effect van non-verbale signalen in een schoolkoor

Open access

Rechten:

Samenvatting

In diverse empirische studies is onderzoek gedaan naar het effect van verschillende manieren van non-verbaal werken van koordirigenten. Er is onder meer geschreven over handbewegingen, gezichtsuitdrukkingen en lichaamshouding. Dit onderzoek vergelijkt de bevindingen van een aantal empirische studies, om te kijken welke manieren meer en minder effectief zijn. Het doel van dit literatuuronderzoek is om te beschrijven wat het effect is van non-verbaal werken door dirigenten bij koorrepetities op de kwaliteit van zingen in het koor. De onderzoeksvraag luidt dan ook: Wat is het effect van verschillende non-verbale signalen van een dirigent op de kwaliteit van zingen in een koor in de bovenbouw van de middelbare school?

OrganisatieAmsterdamse Hogeschool voor de Kunsten
OpleidingMaster Kunsteducatie
AfdelingBreitner Academie
Datum2016-05-06
TypeAndersoortig materiaal
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk