De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het per ongelukke goed proberen te doen

onderzoek naar de rol van de kunstenaar in het creatieve leerproces van kinderen tijdens het project Atelier in School

Rechten:

Het per ongelukke goed proberen te doen

onderzoek naar de rol van de kunstenaar in het creatieve leerproces van kinderen tijdens het project Atelier in School

Rechten:

Samenvatting

In dit onderzoek komen vragen aan de orde naar de overeenkomsten tussen creatieve strategieën van kunstenaars en kinderen en naar het beeld dat kunstenaars en leerkrachten hebben van de creatieve vermogens van kinderen. Om die vragen te beantwoorden voerde Marike Hoekstra gesprekken met kunstenaars en leerkrachten en deed ze observaties naar de interacties tussen kinderen en kunstenaars tijdens het project Atelier in School.

OrganisatieAmsterdamse Hogeschool voor de Kunsten
AfdelingBreitner Academie
LectoraatLectoraat Kunsteducatie
Datum2010-01-01
TypeBoek
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk