De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

MIXED-UP or MESSED-UP

OP ZOEK NAAR CULTURELE IDENTITEIT IN EEN CULTUURGEMENGDE KLAS TIJDENS DE BEELDENDE LES

Open access

Rechten:

MIXED-UP or MESSED-UP

OP ZOEK NAAR CULTURELE IDENTITEIT IN EEN CULTUURGEMENGDE KLAS TIJDENS DE BEELDENDE LES

Open access

Rechten:

Samenvatting

Mixed-up or messed-up? In dit literatuuronderzoek gaat in op de manier waarop een docent om kan gaan met de culturele identiteit van een leerling binnen een cultureel gemengde klas, tijdens de beeldende les. Het doel van dit literatuuronderzoek is een overzicht te geven van mogelijke manieren waarop een docent kan reageren en anticiperen op de verschillende culturen binnen een cultureel gemengde klas, en hoe binnen een cultureel gemengde klas elkaars kwaliteiten kunnen worden ingezet. De onderzoeksvraag luidt:
Op welke wijze kan een docent de culturele identiteit van de leerling aanspreken binnen een cultureel gemengde klas, tijdens de beeldende les?

OrganisatieAmsterdamse Hogeschool voor de Kunsten
OpleidingMaster Kunsteducatie
AfdelingBreitner Academie
Datum2016-05-10
TypeAndersoortig materiaal
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk