Vakoverstijgende lesideeen tussen kunst en exact op de Savornin Loman
Vakoverstijgende lesideeen tussen kunst en exact op de Savornin Loman
Samenvatting
Uit onderzoek van Thijs et al. (2014) blijkt dat er behoefte is aan het aanbieden van vakoverstijgende lessen in het onderwijs waarbij verschillende vakken worden geïntegreerd. Deze integratie zorgt ervoor dat leerlingen leren gebruik te maken van verschillende expertises om een probleem op te lossen. Dit is belangrijk omdat dit gegeven in de maatschappij ook steeds meer zal voorkomen: op de arbeidsmarkt wordt er van werknemers verwacht dat zij binnen hun baan verschillende kennis en kwaliteiten kunnen combineren. Om deze reden groeit de behoefte aan vakoverstijgende lessen binnen het onderwijs. Dit onderzoek zal zich richten op het middelbaar onderwijs en specifiek op de mavo- school: de Savornin Lohman in Hilversum.
Organisatie | Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten |
Opleiding | Master Kunsteducatie |
Afdeling | Breitner Academie |
Datum | 2019-06-11 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |