“Leren van jezelf” reflectietechnieken voor VMBO leerlingen
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
“Leren van jezelf” reflectietechnieken voor VMBO leerlingen
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In het beeldend kunstonderwijs wordt meer en meer gebruik gemaakt van (digitale) portfolio’s, waarin de leerling zijn eigen ontwikkeling en leerproces vorm geeft. Voor de beeldende kunstvakken betekent dit dat er naast de producten van zelfgemaakt creatief werk, welke de leerling op school en soms ook thuis heeft gemaakt, ook ruime aandacht wordt besteed aan het creatief proces dat eraan vooraf ging. Een belangrijk onderdeel van het portfolio is dat de leerling reflecteert op zijn/haar eigen werk-en leerproces. Ik wil onderzoeken op welke wijzen er gereflecteerd kan worden op beeldend werk en welke reflectievormen geschikt zijn voor het VMBO onderwijs. Op welke wijze(n) kan er gereflecteerd worden op beeldend werk en welke vormen van reflectie zijn geschikt voor het vmbo?
Organisatie | Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten |
Opleiding | Master Kunsteducatie |
Afdeling | Breitner Academie |
Datum | 2011-06-10 |
Type | Andersoortig materiaal |
Taal | Nederlands |