De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

“De bedoeling van deze serie foto’s is volgens mij om de meisjes aan zelfvertrouwen te laten winnen door hen in badpak te laten poseren”.

Rechten:

“De bedoeling van deze serie foto’s is volgens mij om de meisjes aan zelfvertrouwen te laten winnen door hen in badpak te laten poseren”.

Rechten:

Samenvatting

De beeldende docent die betekenisvol onderwijs wil bieden aan zijn leerlingen kan hun interesse en activiteiten in de populaire media niet negeren. Volgens de definitie van de Raad voor Cultuur zijn ‘mediawijze’ of ‘mediabewuste’ jongeren in staat op een actieve en kritische manier naar beelden te kijken, deze te gebruiken en te produceren. Omdat kunstdocenten getraind zijn in het bekijken, analyseren en produceren van beelden, zouden zij de uitgelezen onderwijzers kunnen zijn van de hedendaagse visuele cultuur in de media. Doel van dit onderzoek is inzicht te verkrijgen op welke manier de beeldende vakken in het Voortgezet Onderwijs (VO) kunnen bijdragen aan mediawijsheid onder jongeren. De hoofdvraagstelling van dit onderzoek luidt dan ook als volgt: Op welke manier kunnen de beeldende vakken in het VO een effectieve bijdrage leveren aan mediawijsheid onder jongeren?

OrganisatieAmsterdamse Hogeschool voor de Kunsten
OpleidingMaster Kunsteducatie
AfdelingBreitner Academie
Datum2014-05-06
TypeAndersoortig materiaal
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk