Nieuwsgierigheid is een stuk gereedschap
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Nieuwsgierigheid is een stuk gereedschap
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Waarneming, verwondering en verbeeldingskracht worden binnen het beeldend onderwijs geacht een startpunt te zijn voor de kennis van de toekomst. De taak voor het voortgezet onderwijs ligt daarom in het verbeteren van het voorbereiden van leerlingen op hun toekomst door zichtbaar in te zetten op het stimuleren van het werken vanuit hun nieuwsgierigheid. Om deze uitdaging aan te kunnen gaan hebben docenten praktische handvatten nodig bij het vak beeldende vorming waarmee ze leerlingen kunnen uitdagen tot een nieuwsgierige, onderzoekende en open houding.
Organisatie | Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten |
Opleiding | Docent Beeldende Kunst en Vormgeving |
Afdeling | Breitner Academie |
Jaar | 2018 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |