De ervaring en visie van kinderen met tekenen op school en thuis
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
De ervaring en visie van kinderen met tekenen op school en thuis
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Jolley, R.(2010) heeft een grootschalig onderzoek voltooid, ondermeer gepubliceerd in International Journal of Art and Design Education en in ‘Children and Pictures :drawing and understanding ‘. Het is een onderzoek naar de invloed van de leerkrachten, de ouders en naar de visie van de kinderen zelf op hun eigen tekenontwikkeling. Mijn onderzoek is niet echt een replicatie van het onderzoek van Jolley, maar ik heb het wel als uitgangspunt gebruikt voor een kleinschalig onderzoek waar de ervaringen van kinderen met het tekenen thuis en met het huidige tekenonderwijs centraal staat.
Organisatie | Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten |
Opleiding | Master Kunsteducatie |
Afdeling | Breitner Academie |
Datum | 2011-05-10 |
Type | Andersoortig materiaal |
Taal | Nederlands |