De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het verbeteren van argumentatievaardigheden in het hoger beroepsonderwijs door writing to learn en mapping

Open access

Rechten:

Het verbeteren van argumentatievaardigheden in het hoger beroepsonderwijs door writing to learn en mapping

Open access

Rechten:

Samenvatting

Dit onderzoek richt zich op een belangrijk onderdeel van kritisch denken: argumentatie. Het doel is om het effect van twee instructietechnieken op argumentatievaardigheden te vergelijken: writing to learn en mapping. Beide technieken bevatten elaboratie- en organisatiestrategieën. Beide technieken worden bovendien genoemd in bestaand onderzoek en beide zijn ook (tamelijk) gangbaar in het hoger onderwijs. Het isechter nog niet duidelijk welke van de twee methoden effectiever is voor het aanleren vanargumentatievaardigheden bij eerstejaars hbo-studenten.

OrganisatieAvans Hogeschool
AfdelingExpertisecentrum Future-Proof Education
LectoraatLectoraat Brein en Leren
Datum2018-06-01
TypeRapport
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk