Zelfregulatie van zelfstudie
Onderzoek naar het effect van het ondersteunen van zelfstudie – middels aandacht tijdens de les voor zelfregulatie van het leerproces – op de zelfstudie, motivatie en prestatie van studentenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Zelfregulatie van zelfstudie
Onderzoek naar het effect van het ondersteunen van zelfstudie – middels aandacht tijdens de les voor zelfregulatie van het leerproces – op de zelfstudie, motivatie en prestatie van studentenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Vanuit de behoefte uit de onderwijspraktijk om de zelfstudie van studenten te verbeteren is een interventie ontwikkeld in de opleiding International Business and Management Studies van Avans Hogeschool. Beoogd eindresultaat is dat studenten niet alleen in staat zijn om hun zelfstudie beter zelf te reguleren, maar ook een hogere motivatie en prestatie en tot slot betere metacognitieve vaardigheden laten zien.
Organisatie | Avans Hogeschool |
Afdeling | Expertisecentrum Future-Proof Education |
Lectoraat | Lectoraat Brein en Leren |
Datum | 2018-05-01 |
Type | Rapport |
Taal | Nederlands |