De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Deel deze publicatie

Invloed van eigenaarschap op de zelfeffectiviteit bij een prikkelverwerkingsstoornis

Een onderzoek naar de invloed van eigenaarschap op de zelfeffectiviteit van leerlingen met een prikkelverwerkingsstoornis op basisschool De Klokbeker

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Invloed van eigenaarschap op de zelfeffectiviteit bij een prikkelverwerkingsstoornis

Een onderzoek naar de invloed van eigenaarschap op de zelfeffectiviteit van leerlingen met een prikkelverwerkingsstoornis op basisschool De Klokbeker

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Eigenaarschap is een aspect van kindgericht onderwijs. Hierbij nemen leerlingen verantwoordelijkheid voor het eigen leren. Eigenaarschap biedt ook vrijheden. Kunnen leerlingen met een prikkelverwerkingsstoornis deze vrijheden aan? Of zorgen deze vrijheden juist voor een verhoogde zelfeffectiviteit? In dit onderzoek is er gekeken naar de invloed van eigenaarschap op de zelfeffectiviteit van leerlingen met een prikkelverwerkingsstoornis. Uit de resultaten bleek dat er bij de meeste leerlingen met een prikkelverwerkingsstoornis sprake is van een lichte groei wat betreft de algemene zelfeffectiviteit. De verwachting is dan ook dat de algemene zelfeffectiviteit van leerlingen zonder prikkelverwerkingsstoornis heel waarschijnlijk nog sterker zal stijgen.​

Organisatie
Opleiding
PartnerBasisschool De Klokbeker
Datum2019-05
Type
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk