Leerstijlen, dan wel denkstijlen als uitgangspunt voor vakdidactische ontwikkeling
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Leerstijlen, dan wel denkstijlen als uitgangspunt voor vakdidactische ontwikkeling
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit artikel gaat in op nut en noodzaak van een denkstijlvriendelijke didactiek. Het in kaart brengen van de precieze relaties tussen leerinhouden, werkvormen en de denkstijlen van leerlingen kan een impuls betekenen voor de inhoudelijke, vakdidactische ontwikkeling door vakdocenten: welke vakinhouden kunnen aan welke leerlingen op welke manier het beste worden onderwezen?

Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Instituut | Academie Educatie |
Lectoraat | Docent en Talent |
Gepubliceerd in | Levende Talen Tijdschrift Vol. 8, Uitgave: 1, Pagina's: 11-22 |
Datum | 2012-09-14 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |