Identiteit in de godsdienstlessen aan de brugklassen van de Goudse Waarden
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Identiteit in de godsdienstlessen aan de brugklassen van de Goudse Waarden
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Voor de Goudse Waarden heb ik onderzoek gedaan naar in hoeverre de identiteit van de school terugkomt in de godsdienstlessen aan de brugklas. Eén van de belangrijkste resultaten is dat de docenten godsdienst van mening zijn dat de formele identiteit van de school open en breed geformuleerd is. Dit heeft als resultaat dat de docenten weinig kaders ervaren in hun lessen en dat hun manier van lesgeven en de methode aansluit bij de identiteit van de school. Niet omdat er gereflecteerd wordt op de identiteit, maar omdat er in de identiteit waarden gehanteerd worden die in het onderwijs van elke goede docent centraal moeten staan.
Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Opleiding | Leraar Godsdienst/Levensbeschouwing |
Partner | CSG De Goudse Waarden |
Datum | 2019-08-30 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |