De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

English as language of instruction

at primary schools in Sierra-Leone

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

English as language of instruction

at primary schools in Sierra-Leone

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Dit onderzoek gaat over de problemen en oplossingen die er zijn in het leren en lesgeven van de Engelse taal in Sierra Leone. De context waarin het leren van de Engelse taal plaats vindt, zorgt voor veel moeilijkheden die overwonnen moeten worden. Allereerst het feit dat Engels de tweede, derde of zelfs de vierde taal van de leerlingen is, maar ook armoede en ongeletterdheid speelt een grote rol. Hierdoor zijn scholen beperkt in het aanbieden van onderwijs, en ouders in het ondersteunen van het onderwijs. Oplossingen zijn onder andere dat ouders ervoor zorgen dat er in ieder geval iemand is die hun kind kan ondersteunen bij het maken van huiswerk, en dat leerkrachten trainingen en meer ondersteuning krijgen. Om de problemen en oplossingen in kaart te brengen, zijn leerlingen, leerkrachten en ouders van zowel basisschool als voortgezet onderwijs geïnterviewd. Om de resultaten te ordenen zijn de 5 dimensies voor quality education van UNICEF gebruikt.

Toon meer
OrganisatieDriestar Educatief
AfdelingDriestar Hogeschool
LVO
Datum2012-10-23
TypeBachelor
TaalEngels

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk