Gestructureerde begeleiding op het aanleren van complexe vaardigheden tijdens practica voor hoger laboratoriumonderwijs
Gestructureerde begeleiding op het aanleren van complexe vaardigheden tijdens practica voor hoger laboratoriumonderwijs
Samenvatting
Op school X (Hoger Laboratorium Onderwijs) wordt bij practica onder anderen aan onderzoeksvaardigheden gewerkt in de vorm van resultaatuitwerkingen van de uitgevoerde experimenten, welke als complexe vaardigheden
worden gekenmerkt. Er is sprake van een gedemotiveerde en slechte presterende studentengroep. Er is een interventie (digitale meerkeuzevragen) ontworpen om studenten middels gestructureerde schriftelijke begeleiding
een betere prestatie te laten leveren. Om de begeleiding te verbeteren zal meer {mondeling en schriftelijk) feedback gegeven moeten worden tijdens en na het aanbieden van de meerkeuzevragen.
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Leraar Scheikunde |
Afdeling | Fontys Lerarenopleiding Tilburg |
Datum | 2017-05-01 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |