Judo op school !
Techniekgericht of spelgericht?Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Judo op school !
Techniekgericht of spelgericht?Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Binnen de spelsectie op Fontys Sporthogeschool (FSH) is men vakdidactisch overgestapt van techniekscholing naar spel-didactisch lesgeven. Ook in de judoliteratuur ziet men de verschuiving hierin. De vraag is of deze verandering ook wenselijk zou zijn voor vakdidactiek judo, voor de eerstejaars studenten van 'Sports & Education" aan FSH. Dit heeft geleid tot de volgende onderzoeksvraag: "Welke didactische werkvorm, technisch- of spelgericht judo, zorgt voor een hoger beoordelingscijfer bij de 1e jaars studenten Docent lichamelijke opvoeding aan FSH?"
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Leraar Maatschappijleer |
Afdeling | Fontys Sporthogeschool |
Fontys Lerarenopleiding Tilburg | |
Datum | 2014-07-08 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |