Faciliteren van hybride docenten binnen het VO en MBO
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Faciliteren van hybride docenten binnen het VO en MBO
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Hybride docenten combineren een baan in het onderwijs met een baan buiten het onderwijs. Behalve dat zij van waarde zijn binnen hun afzonderlijke banen kunnen zij ook een belangrijke verbindende schakel zijn tussen onderwijs en bedrijfsleven. Hierdoor zijn zij mogelijk in staat om 1+1=3 te verwerkelijken. Er is echter nog weinig bekend over hoe hybride docenten binnen scholen worden gefaciliteerd. Het lectoraat ‘Dynamische Talentinterventies’ van de Fontys Hogeschool HRM en Psychologie en het Lectoraat ‘Wendbare Onderwijsprofessionals' van de Fontys Lerarenopleiding Tilburg hebben de handen ineengeslagen om hier meer over te weten te komen. In dit document doen we verslag naar een onderzoek onder VO en MBO scholen naar hoe zij hun hybride docenten faciliteren en hoe dit wordt ervaren.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Hogeschool HRM en Psychologie |
Fontys Lerarenopleiding Tilburg | |
Lectoraat | Lectoraat Dynamische talentinterventies |
Lectoraat Wendbare onderwijsprofessionals | |
Datum | 2020-06-16 |
Type | Rapport |
Taal | Nederlands |