De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Hoogbegaafdheid in het Hoger Beroeps Onderwijs

hoe staan docenten tegenover hun eigen kennis over het onderwerp hoogbegaafdheid?

Rechten:

Hoogbegaafdheid in het Hoger Beroeps Onderwijs

hoe staan docenten tegenover hun eigen kennis over het onderwerp hoogbegaafdheid?

Rechten:

Samenvatting

In opdracht van het lectoraat ‘Dynamische Talentinterventies’ is er een onderzoek uitgevoerd naar de ideeën en belevingen van docenten ICT met betrekking tot hoogbegaafdheid. Daarnaast wordt in dit onderzoek duidelijk of docenten in staat zijn begeleiding te bieden aan hoogbegaafden. Er is onderzoek gedaan aan de hand van een literatuuronderzoek en een veldonderzoek. Het literatuuronderzoek gaat in op de definitie van hoogbegaafdheid, motivatie en hoogbegaafdheid, begeleiding van hoogbegaafden en de beleving van docenten. Het veldonderzoek bestond uit het afnemen van een vragenlijst die inzicht geeft in de beleving en kennis van docenten. De vragenlijst is afgenomen bij docenten ICT die werkzaam zijn bij Fontys Hogeschool ICT.

OrganisatieFontys
OpleidingToegepaste Psychologie
AfdelingFontys Hogeschool HRM en Psychologie
PartnerLectoraat Dynamische Talentinterventies, Fontys Hogescholen
Datum2020-03-31
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk