De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De rol van leidinggevenden bij praktijkonderzoek in onderwijs en opleiding

Rechten:

De rol van leidinggevenden bij praktijkonderzoek in onderwijs en opleiding

Rechten:

Samenvatting

Praktijkonderzoek is een werkwijze die de kwaliteit van het onderwijs en de professionaliteit van de beroepsuitoefening ondersteunt. Het is de taak van leidinggevenden om praktijkonderzoek te verbinden met de uitvoering van onderwijs, met up to date houden en innoveren van onderwijs en daarom met onderwijsbeleid, personeelsbeleid en kwaliteitszorg. Leidinggevenden kunnen zelf praktijkonderzoek doen. Het kan voordelen opleveren om dat samen met leraren te doen. De condities worden besproken die leidinggevenden moeten creëren om praktijkonderzoek tot de 'normale' onderwijspraktijk te laten behoren. Ook in dit hoofdstuk wordt gebruik gemaakt van interviews met leraren, opleiders en leidinggevenden die enige ervaring hadden met praktijkonderzoek.

OrganisatieFontys Hogescholen
InstituutFontys Lerarenopleiding Tilburg
LectoraatLectoraat Professionalisering van leraren en lerarenopleiders
Lectoraat Leerstrategieën
Gepubliceerd inPraktijkonderzoek als professionele leerstrategie in onderwijs en opleiding Fontys Lerarenopleiding Tilburg, Tilburg, Pagina's: 169-184
Jaar2012
TypeBoekdeel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 27 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk