Rekenen en scheikunde : de mol is veel meer dan alleen een beestje
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Rekenen en scheikunde : de mol is veel meer dan alleen een beestje
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het beschreven onderzoek bevat een verbeteractie rondom het onderwerp chemisch rekenen aan neerslagreacties. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een conceptuele aanpak aan de hand van analogieën en zogenaamde submicrodiagrammen. Met de submicrodiagrammen wordt nadruk gelegd op de drie niveaus,
macro, micro en symbolisch, die beschreven zijn door Johnstone (1991). Uit de resultaten van een conceptuele toets, vragenlijst en een ongestructureerd
blijkt dat leerlingen beter presteren met chemisch rekenen en daarnaast de samenhangende concepten beter begrijpen enen kunnen voorstellen.
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Leraar Scheikunde |
Afdeling | Fontys Lerarenopleiding Tilburg |
Datum | 2018-04-11 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |