Competent in Kernkwaliteiten
Aan welke kwaliteiten bij lkr,nodig om te werken met cluster 3 lln in regulier onderwijs is behoefteWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Competent in Kernkwaliteiten
Aan welke kwaliteiten bij lkr,nodig om te werken met cluster 3 lln in regulier onderwijs is behoefteWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het project 'Stergroep', ofwel thuisnabij onderwijs voor leerlingen met een cluster 3 indicatie in een reguliere setting, gaat komend jaar laatste jaar in. Leerkrachten, mogelijk, uit de reguliere setting op OBS Villa Vlinderhof, moeten de taak van de gespecialiseerde leerkrachten uit het Speciaal onderwijs, Mytylschool Tilburg en ZML De Bodde, overnemen en hebben bovendien met de leerlingen te maken als integratieleerkracht. Waar moet die opvolger en de integratieleerkrachten, volgens diverse partijen (ouders, leerlingen, gespecialiseerde leerkrachten en reguliere leerkrachten) aan voldoen als het gaat om dieperliggende aspecten als kernkwaliteiten? De top 10 van kernkwaliteiten zoals deze genoemd wordt is: Geduldig, betrokken, consequent, flexibel, gestructureerd, zorgzaam, empathisch, gepassioneerd, rustig en hulpvaardig. Daarbij wordt aangegeven dat er begeleiding, tijd en ervaring nodig is om deze kernkwaliteiten in dezelfde mate te ontwikkelen als de gespecialiseerde leerkrachten dit al ontwikkeld hebben. Aanbevelingen om dit te bereiken zijn: collegiale visitatie, video interactiebegeleiding, scholing over onderwerpen met betrekking tot de doelgroep, begeleiding vanuit kernkwaliteiten en tijd om te ontwikkelen.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Datum | 2014-12-23 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |