De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Blokschrift

ter verbetering van een zwak verbonden schrift

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Blokschrift

ter verbetering van een zwak verbonden schrift

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In dit evaluatieonderzoek is onderzocht welk effect het overstappen naar blokschrift heeft op de leesbaarheid van het handschrift, het schrijftempo en de schrijfmotivatie van vier leerlingen met een zwak verbonden handschrift uit groep 6. Met de SOS-2-NL als meetinstrument zijn de leesbaarheid en schrijfsnelheid vastgesteld. Voor het meten van de motivatie zijn (schaal)vragen ingezet. Zelfreflectie speelt daarbij ook een belangrijke rol. De overstap naar blokschrift biedt een mogelijkheid om Passend Onderwijs gestalte te geven, door de adaptieve inzet ervan voor leerlingen die na jaren oefenen het verbonden schrift onvoldoende leesbaar uitvoeren

OrganisatieFontys
OpleidingMaster Special Educational Needs
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
PartnerFontys Hogescholen
Jaar2014
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk