Klassencohesie en de les lichamelijke opvoeding'
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Klassencohesie en de les lichamelijke opvoeding'
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Middels dit praktijkonderzoek is onderzocht of de cohesie binnen een VMBO-klas verbeterd kan worden. Het onderzoek bestaat uit een voormeting, interventie en een nameting. Tijdens de interventie zijn verschillende samenwerkings-spelen met de klas gedaan. Hier is uit gebleken dat de klassencohesie afhankelijk is van een aantal bepalende factoren. Zo zijn onder andere de normen en waarden van de individuele leerling en groepsgrootte van belang, maar kan ook het gedrag van de docent invloed hebben op de resultaten.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Sporthogeschool |
Jaar | 2011 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |