De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Faalangst in de reductie

naar een leerweg met minderfaalangst

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Faalangst in de reductie

naar een leerweg met minderfaalangst

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Mentoren krijgen door middel van analyse van diverse persoonlijkheidsvragenlijsten zicht op de diverse vormen van faalangst bij de Assistentenleerling. Om leerlingen met faalangst te begeleiden, dient de mentor kennis te hebben van faalangst en wat leerlingen als positief ervaren om zodoende de faalangst te kunnen overwinnen. Door middel van het spel 'ken je kwaliteiten' hebben de leerlingen positieve ervaringen opgedaan. School Video Interactie begeleiding heeft plaats gevonden door middel van intervisie met twee mentoren. Zij hebben met de leerlingen het genoemde spel gespeeld en hebben door middel van het aangeboden traject positieve ervaringen op gedaan met zowel het spel, de leerlingen als SVIB

OrganisatieFontys Hogescholen
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
Jaar2012
TypeMasterscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk