De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Praktijkervaringen met de inzet van meervoudige intelligenties van Gardner

en verschillende denkniveaus van Bloom bij projectopdrachten voor begaafde leerlingen

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Praktijkervaringen met de inzet van meervoudige intelligenties van Gardner

en verschillende denkniveaus van Bloom bij projectopdrachten voor begaafde leerlingen

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Hoogbegaafde leerlingen in klassen van het Leonardo-onderwijs hebben in 2013 en in 2014 opdrachten gemaakt ontworpen volgens een matrix met de de 8 meervoudige intelligenties van Gardner (1983) en de 6 denkniveaus uit de taxonomie van Bloom (1956). Om te onderzoeken of deze opdrachten de begaafde leerlingen aanspreken en motiveren hebben de leerlingen vragenlijsten ingevuld. De leerkrachten hebben door hun observaties bijgedragen aan de evaluatie van de opdrachten. Uit deze gegevens blijkt dat de opdrachten de leerlingen aanspreken op hun basisbehoefte aan relatie, competentie en autonomie – een voorwaarde voor motivatie (Stevens 1997, 2002)

OrganisatieFontys
OpleidingMaster Special Educational Needs
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
PartnerFontys Hogescholen
Jaar2014
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk