Spelling, best leuk
Spelling, best leuk
Samenvatting
Eerst is onderzocht wat een heldere didactische spellingleerlijn is, om van daaruit tot een praktijkmethodiek te komen. Een praktijkmethodiek met de fasen: instructie - begeleide inoefening - zelfstandige verwerking, gericht op alle vaardigheidsniveaus van leerlingen. Het spellinggeweten, oftewel de wil om foutloos te leren spellen, vormt de basis van het spellingonderwijs. Het spellinggeweten is nauw verwant aan het spellingbewustzijn, oftewel de attitude tijdens het proces van het spellen. In dit onderzoek bleek de gezamenlijke kennis van leerkrachten een meerwaarde te zijn. Door deze kennis aan te vullen met theorieën vanuit de literatuur en de behoeften van leerlingen ben ik tot een spellingdidactiek en –methodiek gekomen
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Master Special Educational Needs |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Partner | Fontys Hogescholen |
Jaar | 2014 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |