De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Position paper over inburgering (NL en EN)

Hoe leren volwassen migranten leven in een nieuw land?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Position paper over inburgering (NL en EN)

Hoe leren volwassen migranten leven in een nieuw land?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Huidige inburgeringscursussen zijn meestal gericht op taal en kennis en houden geen rekening met de complexe inspanningen die migranten moeten leveren om een nieuw bestaan op te bouwen in een vreemde samenleving. Sinds 2002 onderzoekt en ontwikkel ik samen met Vantrood Educational Services methoden voor psychosociale volwassenenonderwijs, toegespitst op een dubbele context benadering: de ontvangende samenleving, evenals de volwassen lerende migrant. In dit Position paper beschrijven we de theoretisch gefundeerde principes van deze effectieve pedagogische aanpak en bespreken we veronderstellingen van volwassenenonderwijs en inburgering om hiermee een constructieve bijdrage te leveren aan de doorontwikkeling van inburgeringscursussen.

OrganisatieFontys Hogescholen
OpleidingPedagogiek
AfdelingFontys Hogeschool Pedagogiek
LectoraatLectoraat Opvoeden voor de toekomst
Datum2016-09-15
TypeConferentiebijdrage
TaalOnbekend

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk