Toolkit SPH - Muzisch agogisch handelen
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Toolkit SPH - Muzisch agogisch handelen
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Opleidingen en vormingsmedewerkers zijn voortdurend op zoek naar middelen en methoden die zij kunnen inzetten bij de sociaal pedagogische hulpverlening. De Methode Muzisch-agogisch Handelen (MMAH) combineert het beste uit de domeinen agogiek en het muzische. Door gebruik te maken van bijzondere, muzische middelen in spel, sport en kunst, dan wel door het speels en creatief benaderen van de alledaagse werkelijkheid, leren clienten 'spelenderwijs' hun mogelijkheden kennen om opnieuw, en mogelijk vernieuwend, vorm en betekenis te geven aan hun eigen leven.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Hogeschool Sociaal Pedagogische Hulpverlening |
Jaar | 2001 |
Type | Boek |
ISBN | 9789062832725 |
Taal | Nederlands |