Respect kun je niet downloaden
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Respect kun je niet downloaden
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Inleiding: Op Prinsentuin Oudenbosch kwamen steeds vaker ruzies voor tussen leerlingen die waren ontstaan naar aanleiding van gesprekken en pesterijen via internet en andere digitale bronnen. Leerlingen maakten buiten school ruzie met elkaar via internet of mobiele telefoon én ruzieden vervolgens verder binnen school. Dit had invloed op het welbevinden en de schoolresultaten van een leerling. Ik vroeg me af of er iets aan gedaan kon worden. De school wist dat cyberpesten zich voordeed, maar het was niet bekend hoe vaak deze voorvallen plaatsvonden; of dit door betrokkenen als een probleem werd gezien en of er, vanuit school, iets aan gedaan kon worden. Er zou een inventarisatie moeten plaatsvinden van de mate van vóórkomen van cyberpesten in de onderbouw van het Prinsentuin.
en aan een anti-cyberpest beleid? Inleiding: Op Prinsentuin Oudenbosch kwamen steeds vaker ruzies voor tussen leerlingen die waren ontstaan naar aanleiding van gesprekken en pesterijen via internet en andere digitale bronnen. Leerlingen maakten buiten school ruzie met elkaar via internet of mobiele telefoon én ruzieden vervolgens verder binnen school. Dit had invloed op het welbevinden en de schoolresultaten van een leerling. Ik vroeg me af of er iets aan gedaan kon worden. De school wist dat cyberpesten zich voordeed, maar het was niet bekend hoe vaak deze voorvallen plaatsvonden; of dit door betrokkenen als een probleem werd gezien en of er, vanuit school, iets aan gedaan kon worden. Er zou een inventarisatie moeten plaatsvinden van de mate van vóórkomen van cyberpesten in de onderbouw van het Prinsentuin.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2012 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |