Het proces- en onderzoeksmatig in kaart brengen van de randvoorwaarden en de gebruikerseisen voor het creeren van een woonomgeving voor mensen met PDD-AD
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Het proces- en onderzoeksmatig in kaart brengen van de randvoorwaarden en de gebruikerseisen voor het creeren van een woonomgeving voor mensen met PDD-AD
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Mensen met een diagnose PDD- AD of kernautisme worden in elke fase van het leven zwaar belast. In leersituaties wordt begeleiding op maat gegeven met een doorgedreven, voorwaardelijke, auti- aanpak die toelaat vaak onverhoopte resultaten te halen. Dit onderzoek wil nagaan of welk voorwaarden we kunnen formuleren waaraan een woonvorm voor mensen met PDD-AD / kernautisme moet voldoen, waardoor hun leefcomfort kwaliteitsvol(-ler) maakt. We herkennen drie fasen, theoretische kader, literatuuronderzoek, vragenlijst die peilt naar inzichten en verwachtingen bij ouders en professionelen met ervaring bij mensen met PDD-AD.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2011 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |