De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De implementatie van een scholingsprogramma bij basisschoolkinderen: een reflectie

Rechten: Alle rechten voorbehouden

De implementatie van een scholingsprogramma bij basisschoolkinderen: een reflectie

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Effectiviteit van programma's die gericht zijn op kinderen en adolescenten met overgewicht blijkt nauwelijks aangetoond te kunnen worden.
Dit heeft enerzijds te maken hebben met het niet kunnen evalueren van de effectiviteit omdat de designs van de onderzoeken, de getoetste interventies en de gehanteerde effectmaten zeer divers zijn waardoor geen vergelijking mogelijk is. Anderzijds wordt de inhoud van de onderzochte programma's slecht beschreven en is het vaak onduidelijk hoe het proces van implementatie heeft plaatsgevonden. In dit artikel wordt gereflecteerd op een implementatieproces dat door James e.a. (2004) werd toegepast. Hierin wordt een programma geïmplementeerd waarin de vermindering van het drinken van koolzuurhoudende dranken centraal staat.

OrganisatieFontys Hogescholen
LectoraatLectoraat Persoonsgerichte praktijkvoering
Gepubliceerd inNederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice Bohn Stafleu van Loghum, Uitgave: 2, Pagina's: 17-19
Jaar2007
TypeArtikel
ISSN1572-2082
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 27 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk