De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het schoolplein als rijke speelleeromgeving

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Het schoolplein als rijke speelleeromgeving

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In dit onderzoek is gekeken naar de voorwaarden waaraan een schoolplein als rijke speelleeromgeving moet voldoen. Naast literatuuronderzoek zijn er interviews gehouden met Kees Both, Greet Caminada en Sigrun Lobst; er zijn schoolpleinen bezocht en vragenlijsten ingevuld door kinderen, ouders en het team van bs Onder de Linde. Ook zijn vragenlijsten ingevuld door ervaringsdeskundigen. Door aan de slag te gaan met de aanbevelingen uit dit onderzoek is een schoolplein om te vormen tot een rijke speelleeromgeving. Hierdoor wordt het een krachtig instrument ter bevordering van de totale ontwikkeling van kinderen en het speelplezier

OrganisatieFontys Hogescholen
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
Jaar2012
TypeMasterscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk