Copy & Concept; prikkels voor reclamemakers
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Copy & Concept; prikkels voor reclamemakers
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Boek dat het gehele creatieve reclameproces in beeld brengt.
Casuïstiek aangeleverd door 20 Nederlandse reclamebureaus.
Onderdelen:
- Propositie, positionering, doelgroepen, doelstellingen en consumententrends.
- De laatste inzichten over de creative brief, het meest besproken document in reclameland (i.s.m. SWOCC).
- Soorten concepten, creativiteitstechnieken, een unieke inspiratielijst voor conceptontwikkeling, humor, erotiek, celebrities, inhakers, teasers.
- Copywriting: aansprekend en beeldend schrijven, structureren, overtuigen, kopregels.
- Copywriting per middel: advertentie, buitenreclame, radiocommercial, beeldcommercial, internet, brochure, dm, advertorial, POS, guerrillamarketing.
- De pay-off in alle soorten en maten (door Jaap Toorenaar, ARA).
- Merknamen: soorten, criteria, voorbeelden.
Jaar | 2008 |
Type | Boek |
ISBN | 978 90 6369 188 2 |
Taal | Nederlands |